PIERWOTNI

Pierwotni są prawdopodobnie najpotężniejszymi nieśmiertelnymi istotami na ziemi. Od zwykłych wampirów różnią się tym, że są przemienieni bezpośrednio przez czarownicę, a nie z krwi istniejącego już wampira. Wszystkie żyjące wampiry pochodzą od nich. Jedyną skuteczną bronią przeciwko nim jest kołek z białego dębu oraz sztylety zamoczone w popiele z białego dębu, choć podatne są także na zwykłe drewno.
W naszym świecie istnieje sześcioro Pierwotnych, każdy z Was ma szansę stać się jednym z nich. Są to osoby, które bardzo dawno temu zawarły pakt z diabłem i poprosiły czarownicę z Sabatu Pradawnych o dokonanie przemiany. Szóstka Pierwotnych rozeszła się na różne strony świata, zapoczątkowując rasę wampirów.

ZDOLNOŚCI:
  • Nadprzyrodzona siła - Pierwotne wampiry są dużo silniejsze od nieśmiertelników, zwykłych wampirów, wilkołaków, zwykłych mieszańców i ludzi. Są w stanie odcinać głowy innym gatunkom zwykłym machnięciem ręki oraz roztrzaskać okna i drzwi przy użyciu bardzo małych obiektów. Jednak nie wiadomo, czy siła Pierwotnego rośnie wraz z wiekiem.
  • Nadprzyrodzona szybkość - Pierwotne wampiry są dużo szybsze od nieśmiertelników, zwykłych wampirów, wilkołaków, zwykłych mieszańców i ludzi. Są w stanie wyprzedzić inne nadprzyrodzone istoty i przebiec odcinek wielu kilometrów w czasie kilku minut. Jednak nie wiadomo, czy szybkość Pierwotnego rośnie wraz z wiekiem.
  • Zmysły - Pierwotne wampiry mają bardzo wyczulone zmysły i wykraczają poza zmysły innych wampirów, wilkołaków, zwykłych mieszańców i ludzi.
  • Nadprzyrodzona zręczność - Pierwotne wampiry posiadają lepszą nadludzką zręczność niż zwykłe wampiry, zwykli mieszańcy, wilkołaki i ludzie. Mogą bez trudu biegać, skakać, wspinać się, podnosić różne rzeczy, nie męcząc się i robiąc to bardzo szybko. Umiejętności te ulegają ulepszeniu wraz z wiekiem.
  • Niezwykła odporność - Pierwotne wampiry są odporne na wszystkie choroby. Są też w stanie znieść o wiele więcej niż inne wampiry, wilkołaki, zwykli mieszańcy i ludzie. Nawet drewno i werbena nie są w stanie na długo powstrzymać Pierwotnego, chwilowo unieruchomić, ale nie zatrzymać. Ich odporność jest bliska niezniszczalności, jako że żaden Pierwotny nigdy nie został rozczłonkowany.
  • Szybka regeneracja - Rany zadane Pierwotnym wampirom goją się szybciej niż innym wampirom, wilkołakom, zwykłym mieszańcom i ludziom. 
  • Perswazja - Pierwotne wampiry mogą kontrolować umysły ludzi, wampirów i zwykłym mieszańcom. Nie są jednak w stanie zahipnotyzować innych bytów nadprzyrodzonych, np. czarownic, wilkołaków i nieśmiertelników.
  • Nieśmiertelność - Są nieśmiertelni, nie starzeją się ani nie chorują.
  • Kontrola snów - Mogą kontrolować sny i podświadomość. Mogą obdarzać koszmarami lub świadomymi snami.
  • Kontrola emocji - Mogą wyciszać emocje, sprawiać że zabijanie staje się łatwiejsze. Jednak ich człowieczeństwo zawsze będzie starało się powrócić.

SŁABOŚCI:
  • Werbena - Werbena osłabia Pierwotnych. Osoby, które spożyły werbenę lub noszą ją w biżuterii są odporne na ich hipnozę. Odporność Pierwotnych na to zioło jest większa, niż odporność zwykłych wampirów.
  • Kołek z białego dębu - To od niego pochodzi nieśmiertelność Pierwotnych, i jest jedyną bronią mogącą ich zabić. Kołek po przebiciu Pierwotnego ulega spaleniu.
  • Sztylety - Jeden ze srebrnych sztyletów, zamoczony w popiele z białego dębu unieruchamia Pierwotnego na tak długo, jak tkwi w jego ciele.
  • Ugryzienie wilkołaka - Nie zabija Pierwotnego, jednak go osłabia i powoduje halucynacje. Organizm Pierwotnego jest w stanie sam po jakimś czasie usunąć jad wilkołaka.
  • Światło słoneczne - Może ich poparzyć, ale nie zabić. Wszyscy Pierwotni zaopatrzeni są w pierścienie z kamieniem szlachetnym (lapis lazuli), który ma zapewnić im ochronę.
  • Zaproszenie - Pierwotny, jak normalny wampir musi zostać zaproszony do siedzib zamieszkanych przez ludzi. Od tej reguły odstępują szpitale, hotele itp.
  • Magia czarownic - Czarownice znają czary, które powodują eksplodowanie naczyń krwionośnych Pierwotnego.
  • Klątwa łowcy - Gdyby Pierwotny zabił jednego z łowców Bractwa Pięciu, byłby torturowany przez swoje halucynacje, aż do momentu, w którym sam. by się zabił lub potencjalny łowca zabije swoją pierwszą wampirzą ofiarę.
  • Złamanie karku - Nie może zabić Pierwotnego, jednak unieruchamia go na kilka godzin.
  • Odwodnienie - brak krwi w organizmie działa tak samo na Pierwotnych, jak na inne wampiry. Z czasem całkowicie się mumifikują, a jedynym sposobem, aby ich ożywić jest napojenie krwią. Czarownice potrafią przyśpieszyć ten proces,
  • Ostrze Papy Tunde - owe ostrze zostało przesiąknięte ogromną ilością czarnej magii,  dokładniej magii ofiarnej, polegającej na pobieraniu sił z ofiar. Jeżeli ostrze zostaje wbite w Pierwotnego, wsuwa się do jego wnętrza, powodując niewyobrażalne cierpienie. Nie zabija ono Pierwotnych, lecz pozostawia ich w stanie znieruchomienia, bezwładu przez wielki ból. W kolejnych odcinkach widać, jak ostrze powala Pierwotnych. Po wyciągnięciu go z organizmu, Pierwotni są bardzo osłabieni i potrzebują trochę czasu i krwi, aby dojść do siebie.